pátek 28. března 2014

iCON 2014 pohledem dobrovolníka

Předposlední březnový víkend proběhla v Národní technické knihovně v Praze konference pod názvem iCON. Hlavním tématem konference byl Apple, myšlenkové mapy a life hacking. Osobně jsem se toho celého účastnil jako dobrovolník, který pomáhal s organizací a tak jsem měl to štěstí, že jsem viděl ne jen samotnou konferenci, ale také co vše stojí za tím, aby se taková konference uskutečnila. 

Můj program začínal již ve čtvrtek - dělal jsem osobní doprovod Chrisovi Griffithsovi (CEO ThinkBuzan), který byl hlavním řečníkem na téma myšlenkové mapy. Tímto tématem se v sobotu celá konference otevírala a celé sobotní dopoledne patřilo přednášce na téma myšlenkové mapy. Tři dny, které jsem strávil s Chrisem Griffithsem, naprosto změnily můj pohled na myšlenkové mapy a pomohli mně mnohem lépe pochopit, jak s myšlenkovými mapami efektivně pracovat. Mimochodem je to fantastický nástroj ;-). 

(Pokud vás nezajímají myšlenkové mapy, tento odstavec přeskočte.) Pár zásad k myšlenkovým mapám - list papíru, na který je budete kreslit dejte vždy na šířku (vejde se vám tam toho mnohem víc), na každou větev použijte pokud možno jen jedno slovo (umožní vám to více větvit), používejte barvy (máte snad raději barevnou televizi než černobílou, ne?), nebojte se kreslit (mapu děláte pro sebe, nemusíte se stydět, že se vám obrázek zrovna nepovedl, hlavní je, že vám pomůže) a pište/kreslete skutečně vše co vás napadne (nikdy nevíte, kam vás nápad dovede).



Na iCONu ovšem nebyla jen hlavní přednášková místnost, ale také výstava iPhone fotografií, další přednášková místnost, plná zajímavých přednášek a stánky partnerů, kteří vystavovali vše představitelné i nepředstavitelné. Například autíčko na dálkové ovládání (rozuměj iPhone) bylo fakt pecka ;-).

Druhé velké téma, které mně utkvělo v hlavě kromě myšlenkových map byl life hacking. Partnerské stánky představovaly celou řadu life hackerských doplňků a řečníci se předháněli v tom, co všechno se dá v životě hacknout a změřit. Je fantastické, jak nám technologie, které máme po kapsách, mohou pomoci v našem životě.  

Z konference bylo patrné, že přitáhla především podobně smýšlející lidi, většina se smála stejným vtipům a měli v kapse iPhone :-) a nebo minimálně na ruce nějaký měřící náramek. Možná i díky tomu byla atmosféra na konferenci velmi přátelská, lidé byli zvídaví a vyptávali se, otevření novým možnostem. Velká část z nich byla i velmi kreativní - o tom svědčil smart board s myšlenkovými mapami, který jsem obsluhoval. No konec konců posuďte sami. 


A když už se vše chýlilo ke konci, tak jsme přišli na to, že na smart boardu se dá hrát curling :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat