neděle 19. ledna 2014

2000 naběhaných kilometrů

Před pár týdny jsem pokořil 2000 naběhaných kilometrů. Ještě 2 roky zpátky pro mě nepochopitelný údaj. Nechápal jsem, jak někdo může tolik uběhnou. Druhá tisícovka mně zabrala necelých 6 měsíců a mohu prohlásit, že za těchto 6 měsíců jsem víc kilometrů naběhal než najezdil autem :-).

Je to rozdílný příběh od první tisícovky. Výběhy byly pravidelnější, i když jsem také měl týdny nebo i delší období, kdy jsem nevyběhl. Tentokrát jsem si to ovšem většinou naordinoval - nevyběhnout. Vždy mně to pomohlo, třeba jednou za 3 měsíce 14 dní vůbec neběhat. Za prvé jsem se pak nehorázně těšil až vyběhnu a za druhé jsem byl až nehorázně odpočatý. 

Také jsem utekl od Niku ke Garminu a runkeepru. Na Niku mě zklamalo několik věcí, za prvé ohlasy na jejich GPS hodinky a za druhé uzavřenost jejich aplikace. 

Další velkou změnou byly skupinové výběhy. Velkou část kilometrů jsem neabsolvoval sám, ale ve větší či menší (já + někdo) skupině běžců. Kilometry poté utíkají úplně jinak a uběhnout 15 - 20 kilometrů během jednoho výběhu není vůbec problém. Poprvé jsem si také vyzkoušel zaběhnout závod (Ústecký půlmaraton) jako vodič a rád se k této činnosti vrátím. Člověk si užije závod v poklidném tempu, prohlédne si důkladně trasu, na občerstvovačkách má mraky času a ještě si pokecá s lidmi. Poprvé jsem také vyzkoušel intervalový trénink a právě jemu bych měl poděkovat za výborné časy na dvou desítkách v září (zde a zde). Vyzkoušel jsem novinku PIMu - Running Mall, ale o tom se víc rozepíšu příště. No a díky tomu všemu jsem poznal spoustu, ale opravdu spoustu fajn lidí, kterým tímto děkuji za společné kilometry. 

No a co by to bylo za celkové zhodnocení bez trocha té statistiky, tak sem s ní.


První sloupec ukazuje nejlepší aktivity, druhý nejlepší týden a třetí nejlepší měsíc. Nejdelší trasa tedy měřila 25,5 kilometrů a během druhé tisícovky jsem tak neposunul svůj vytrvalecký limit, který je něco málo přes 27 kilometrů. Za zmínku z tohoto sloupce stojí ještě nejrychlejší tempo v průběhu výběhu - 3:35 - což byl pro mě poslední závod roku 2013, 2 míle s úsměvem za 11:28 - v únoru 2013 jsem je běžel za 13:09! Nejvíce jsem toho naběhal v srpnu. To byl pro mě běžecký měsíc. Bylo to právě po třítýdenním odpočinu z července a před dvěma desítkami v září. Celkem padlo 264 kilometrů a vyběhl jsem za těch 31 dnů 24 krát. Nejvíc hned první týden v srpnu 74,4 kilometrů a 7 výběhů za 7 dní. 

Byla to velkolepá show ta druhé tisícovka a tu třetí jsem už začal a odkrojil z ní 130 kilometrů, takže věřím, že za dalších pár měsíců napíšu o tom jaké to bylo. Zatím se jenom těším na další kilometry :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat