pondělí 7. října 2013

Po Evropě s hotovostí, nebo kartou?

Vždy jsem si myslel, že ČR je trochu pozadu, z čehož jsem si vydedukoval, že pokud vyjedu kamkoliv na západ, tak kartou zaplatím bez problému. Zkušenosti z posledních let to ovšem ne vždy potvrdily. Proto jsem se rozhodl je sepsat zde. 

Maďarsko
Když už mluvím o západě, tak to vezmu trošku od východu :-). V Maďarsku v podstatě problém s platební kartou nebyl. Platby kartou brali vše bez problému a v bankomatech karta také fungovala bez problému. Jedinou výjimkou byl hotel, kde po nás chtěli hotovost a karty neakceptovali. 

Slovensko
S platbou kartou žádný problém, taktéž s výběrem z bankomatu.

Rakousko
Obdobně, jako na Slovensku, absolutně bez problému.

Německo
Trošku to zde drhne - čerstvá zkušenost z Kolína nad Rýnem - v jednom obchodě akceptovali karty pouze při platbě nad 10 euro. V potravinách mně řekli, že neakceptují Visa karty a že musím zaplatit cash. Prý akceptují pouze domácí karty a ne ty americké, kterým říkají kreditní i když jsem paní vysvětloval, že jde o debetní kartu. Bankomaty naštěstí fungovali bez problémů.

Francie
Žádný problém - jak platby, tak bankomaty fungovali ok.

Španělsko
Tady to opět trošku drhlo. Při platbě kartou jsem neměl problém, ale při výběru hotovosti z bankomatu to jaksi ne všude fungovalo. Musel jsem obejít asi 5-7 bankomatů, než jsem narazil na některý, který akceptoval mojí kartu. Poté jsem naštěstí obdržel požadovanou hotovost.

Itálie
Zde jsem nenarazil na problémy - karta fungovala v obchodech i v bankomatech. 

Poučení!? To ať si z toho každý vezme jaké chce :-), ale osobně doporučuji mít pár euro při cestě na západ v hotovosti. Jinak se vám může stát, že budete běhat po městě a shánět bankomat, který vám bude ochotný vydat peníze :-). Jinak preferuji platby kartou v zahraničí, taktéž preferuji výběr z bankomatu v zahraničí před směnárnou v ČR (důvod - lepší kurz). Jaké jsou vaše zkušenosti?

1 komentář:

  1. V Německu používaji paralelně vlastní lokální platební systém, který asi vychází levněji než přijímání Visa/EC. Paradoxně dochází i k situacím kdy stejný řetězec v jedné prodejně běžné karty akceptuje a o kus dál v jiném městě už zase ne.

    OdpovědětVymazat