sobota 7. září 2013

We run Prague 2013 10 KM

Již tradičně jsem se na přelomu srpna a září postavil na trať závodu "We run Prague." První ročník byl mým vůbec prvním závodem v životě a úspěšně jsem jej zaběhl za 50 minut. Před druhým ročník jsem už trošku trénoval, ne nijak moc. Řekněme, že jsem se šel jednou týdně proběhnout cca 3 - 5 km, někdy ani to ne. Výsledný čas byl ovšem o mnoho lepší 42:25. Do třetice všeho dobrého jsem to stlačil pod 40!

Závod se běžel na rovinaté trati ze Žlutých lázní podél Vltavy do centra a zpět do Žlutých lázní. Trať byla velmi příjemná s minimálním převýšením, i když nějaký ten kopeček na ní také byl. Nepříjemný byl především výběh z náplavky před Vyšehradem zpět na silnici. Byl to výběh po cca 8 km a byl cítit. Naštěstí jsem s ním počítal, ušetřil síly a naopak do něj lehce zrychlil, řada dalších na něm tuhla. Ale vezmu to pěkně od začátku.

Můj startovní koridor byl blízko samotného startu, což mně umožnilo dostat se na trať již po 10 vteřinách od startu. Prvních několik set metrů bylo o srovnání tempa a prokličkování se mezi běžci přede mnou. Což se během chvíle podařilo a v tu chvíli jsem již probíhal kolem cedule 1 KM - na hodinkách jsem měl cca 900 metrů. Byla to snad ale jediná chybička, kterou bych pořadatelům vytknul. Další kilometrovníky byly na svých místech ;-).

Proběhnutí pod Vyšehradem a dál po nábřeží, poté Myslíkovou a Vodičkovou na Václavské náměstí. Čtyři kilometry za mnou, první občerstvovačka, fantastičtí diváci na náměstí a já držím tempo okolo 3:50-3:55 na km - maximální nadšení a spokojenost. U Slovanského domu zaměstnanci prodejny Nike dělali neuvěřitelný bugr - povzbuzovali, byl tam snad i někdo s parukou, pískali na píšťalky, házeli malé barevné papírky - což bylo naprosto fantastické a přineslo mně to úsměv na tvář.

Při běhu na Staroměstské náměstí a přes něj se mě chytlo pár běžců a snažili se držet tempo se mnou, což se jim dařilo cca 1 km, potom bohužel odpadli, takže jsem se nemohl zas já na oplátku za někým chvíli svést. Mezitím jsem proběhl okolo časomíry na 5 km a viděl na ní čas 19:29! V tu chvíli jsem si říkal, ty jo já to snad vážně zvládnu za 39 - můj sen bylo dát to pod 40, tedy čas 39:59 by se rovnal maximální spokojenosti. Přes Staroměstské náměstí mě přenesli diváci, byli perfektní a poté již následoval návrat k Vltavě. Okolo Národního divadla proti proudu Vltavy na náplavku, kde byla další občerstvovačka. Náplavka byla asi nejtěžší část trasy, méně diváků, velké horko a zdánlivě nekonečná rovinka. Naštěstí se mně podařilo udržet tempo a mnoho závodníků jsem zde předběhl. 

Následoval, již zmíněný, kopeček z náplavky, podběhnutí Vyšehradu a poslední cca 2 km do cíle. Podařilo se mě ještě doběhnou několik lidí a chvíli běžet s nimi. Právě zde na mě přišla krize, ale dokázal jsem jí překonat a +- jsem udržel tempo. Přímo přede mnou vidím cíl a na něm časomíru ukazující 38:něco. říkám si to je neuvěřitelný, já to fakt dám za 39.

A výsledek!? 38:39 - maximální spokojenost a nadšení! Celkově 82 místo!

V cíli dostatek občerstvení, zatím je zde jen pár lidí, takže i dostatek místa :-). Během 10 minut ovšem začnou přibíhat doslova masy lidí a teprve v tu chvíli si uvědomuji, kolik lidí dnes překonalo samo sebe a běželo We run Prague. Všem dodatečně gratuluji k překonání mety 10 kilometrů - vím jaké to pro mě bylo 2 roky zpátky, když jsem běžel poprvé.


Obrázek ukazuje tempo na jednotlivých kilometrech, které se mně dařilo držet velmi vyrovnané. Především jsem rád, že jsem nepřepálil první kilometr, což byla moje častá bolest (můžete porovnat se cvičným závodem měsíc zpět - zde). 

Hodnocení závodu nemůže být jiné než pozitivní. Organizátoři již vychytali většinu chyb (až na 1 kilometrovník) a zvládli neuvěřitelnou masu 10 000 běžců, což není jednoduchý úkol. Trať byla naprosto perfektní a asi největší poděkování zaslouží stovky nadšených diváků, kteří hnali člověka kupředu.

2 komentáře:

  1. Hrozně se v tom vidim, první ročník totožný čas, druhý 41:něco a teď jsem to chtěl dát pod 40. Ovšem bohužel jsem ani neběžel. První kilometr taky u mě dost problémovej, ale myslím že jsem se poučil. Tak příští rok třeba ještě o 2-3 minutky méně :)

    OdpovědětVymazat