středa 18. září 2013

Dropbox - co to je a proč ho mám

Dropbox je virtuální krabice, do které můžete strčit v podstatě jakýkoliv dokument a mít jej přístupný kdykoliv, odkudkoliv a nebo jej komukoliv poslat. Internetové uložiště dropbox se v posledních letech stalo velmi populárním a jeho výhodou je i možnost jej využít na více platformách. Navíc má příjemnou aplikaci pro iPad/iPhone, ve které můžete dokumenty jednoduše procházet, reorganizovat nebo sdílet. V základní verzi zdarma dostanete 2 GB prostoru - na konci článku vám řeknu jak mít 2,5 GB :-). 

Prvním popudem pro založení účtu na dropboxu pro mě byla záloha dokumentů. Řešil jsem, jak zálohovat dokumenty někde mimo místo kde bydlím a ideálně je mít k dispozici kdekoliv, kde je budu potřebovat. Řešení jsem našel v dropboxu. Všechny dokumenty jsem na něj nahrál a za téměř rok používání jsem nikdy neměl žádný problém se ztraceným dokumentem, s nedostupným dropboxem, nebo s čímkoliv jiným. Na dokumenty - tím myslím word, exel, PDF... (ne fotky) -  jsou pro mě 2 GB naprosto dostatečné.

Další výhodu dropboxu jsem objevil, když jsem si pořídil iPad. Stáhl jsem si na něj aplikaci dropbox a najednou jsem měl všechny svoje dokumenty nejen v PC, ale i v iPadu a mohl s nimi pracovat. Dropbox umí navíc pracovat i offline (nutno nastavit, které dokumenty chcete mít offline na iPadu, v PC mám offline všechny dokumenty). Dropbox navíc automaticky natáhne všechny fotky pořízené iPadem do sebe, díky tomu je mám ihned k dispozici kdekoliv a navíc funguje jako rozšířená paměť iPadu (pokud této možnosti využijete dropbox vás navíc odmění dalšími megabity online prostoru).

Další vychytanou funkcí je, že když na dropboxu omylem smažete nějaký dokument, je zálohovaný a lze jej tedy obnovit! Fajn vlastnost, když píšete například diplomku.

Celkové hodnocení dropboxu nemůže z mé strany být jiné než pozitivní. Vše funguje, automaticky se synchronizuje. Perfektně funguje i sdílení dokumentů s ostatními uživateli. Prostě fajn služba, která funguje. Jo a pokud chcete těch extra 500 MB navíc, napiště mně na miki.kvapil@seznam.cz (platí pouze pro ty, kteří ještě nemají dropbox) a budete tak mít hned 2,5 GB :-).

2 komentáře:

  1. Ahoj, stáhni si do iPhone aplikaci Mailbox, propoj ji s Dropboxem a dostaneš ješte 1 GB navíc. Pak ten Mailbox zase klidně odinstaluj. (Dropbox koupil tu firmu co tu aplikaci dělá, proto ten bonus).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za info a potvrzuju, že funguje ;-) Dropbox je prostě boží ;-)

      Vymazat