pátek 30. srpna 2013

Příprava na We run Prague - jak probíhala

Dnes jsem dokončil poslední běh, který jsem měl v plánu před WRP 2013 a tak je na čase hodnotit. Přípravu jsem začal po měsíční pauze, během které jsem ani jednou cíleně neběžel - běžel jsem maximálně v rámci dobíhání autobusu :-). Pro běžeckou pauzu jsem se rozhodl kvůli utřídění myšlenek a také, abych nechal své tělo odpočívat po tom, co jsem na jaře změnil měsíční kilometráž za 60-80km/měsíc na 150-200km/měsíc. 

Po měsíci bez běhu jsem se vydal 18. července na první proběhnutí a započal tak přípravu. Byla to desítka pomalým klusem a musím zpětně uznat, že bolela. Bylo horko a i desítku jsem velmi cítil. Během toho týdne jsem zvládl ještě jeden 13k běh a byl jsem spokojen. Poté jsem našel na internetu tréninkový plán Nike na 10k a řekl si, že se jej alespoň částečně budu držet. No ehm naběhal jsem asi o 15-20% víc než bylo v plánu, ale oproti jaru jsem přidal každý týden alespoň jeden intervalový trénink díky tréninkovému plánu.

Další týden už jsem se dostal na svou pravidelnou kilometráž, tedy cca 50km/týden. V té době jsem se také seznámil s několika lidmi, kteří běhají v lokalitě kunratického lesa a tak skončily (alespoň z velké části) výběhy o samotě a začal jsem běhal delší výběhy se skupinou. Delší byly především proto, že na místo srazu jsem to měl vždy 3-5km, poté následovalo cca 8-12km se skupinou a dalších 3-5km domů. Jednotlivé běhy tak měli většinou něco mezi 10 - 18 kilometry, max 23km. 

Běh se skupinou měl i tu výhodu, že jsem poznal nové běžecké trasy, příjemně si pokecal a běžel i když bych se sám nevykopal ven. Tím narážím na památný běh za bouřky a přeskakování/podlézání popadaných stromů. Díky této zkušenosti ovšem vím, že mě na WRP nic nepřekvapí. Jsem připraven na liják i na ubíjející slunce. 

Na konci července jsem si střihl cvičnou desítku v rámci závodů Vaše liga. Byla to moje letošní první desítka a závod jsem bral vyloženě jako trénink a vyzkoušení, jak na tom jsem. V té chvíli jsem za sebou měl prvních cca 80k mé přípravy po měsíční pauze a tak jsem byl připraven i na to, že budu muset rapidně zpomalit a že neudržím závodní tempo po celý závod. Bylo navíc pekelné horko, trať s minimem stínu a byl to první takto dlouhý závod bez občerstvovačky, který jsem běžel. Výsledek? Maximální spokojenost a nový osobní rekord na 10K - 40:12. Zlepšení o více jak 2 minuty oproti loňskému We run Prague. Reportáž z tohoto závodu je zde.

O tři dny později jsem si potřetí zaběhl 2 míle s úsměvem a zůstal jsem asi 8 vteřin za svým osobákem s čímž jsem byl v tom pekelném vedru naprosto spokojen. Ze člověka ten den lilo hned na startu. Tímto závodem jsem začal měsíc, na jehož konci jsem věděl, že je WRP. Byl, respektive je to měsíc rekordní co do počtu naběhaných kilometrů. Běžel jsem 22krát a naběhal pro mě fantastických 252 kilometrů. 

První týden začal již zmíněným závodem a ve finále to byl pro mě rekordní týden v počtu naběhaných kilometrů - 74km. Ještě v únoru a březnu jsem tolik uběhl za celý měsíc. V dalších dvou týdnech jsem uběhl až prapodivně stejně 66,9km, v každém z těchto týdnů. Většinou jsem běžel 3-4krát týdně se skupinou v kunraťáku a do toho jsem zapojil jeden intervalový trénink. No a poslední týden? Pohodička - 20K + zítra WRP.

Nohy mě už svědí a těší se na závod ;-).

Můj cíl: Porazit sám sebe a dát to pod 40! Tak mně držte palce.

Naběhané kilometry - jednotlivé dny

Naběhané kilometry - jednotlivé týdny

Žádné komentáře:

Okomentovat