středa 12. června 2013

Prvních 1000 naběhaných kilometrů

Fantastická meta, kterou se mně podařilo zdolat v první polovině května mně udělala ohromnou radost. Byl to jeden z mých dlouhodobých cílů. K naběhaným kilometrům se váží fantastické vzpomínky, které jsou v drtivé většině případů pozitivní. Uběhnout tuto vzdálenost mně zabralo rok a půl, přičemž jsem měl měsíce, během kterých jsem neuběhl vůbec nic a nebo jen pár kilometrů. Na druhou stranu v měsíci dubnu jsem uběhl téměř 200 kilometrů, tedy pětinu celkových naběhaných kilásků.

Jak to začalo? Běh mě vždycky bavil, ale vždy jsem jej měl spojený s jiným sportem - pozemní hokej, fotbal, squash... až jsem se jednoho dne přihlásil na dva běžecké závody v rozmezí jednoho týdne - 2*10km. Euforie za závodů vedla ke koupi měřícího zařízení na běhání a k začátkům "pravidelného" běhání. První měsíce jsem běhal kolem 20 kilometrů měsíčně - dnes mně to přijde úsměvné, ale začátky jsou začátky. 

Po roce mě čekaly stejné dva závody znovu. Během roku (mezi závody) jsem naběhal asi 250 kilometrů a stačilo to k velkému zlepšení. První rok jsem běžel 10km za 50 minut, druhý rok to bylo za 42. No a potom už mě to pohltilo. Začal jsem běhat trošku víc a přihlásil jsem se na první půlmaraton. Ten jsem dokončil pro mě ve fantastickém čase 1:32. Měsíc po něm jsem dokončil svou první naběhanou tisícovku.

Drtivou většinu kilometrů jsem naběhal sám, což se momentálně trošku mění a běhám asi 30% ve skupině nebo s někým. 


1000 kilometrů mě zabralo 83 hodin a 17 minut, průměrné tempo bylo 5 minut na kilometr a spálil jsem přibližně 75 649 kalorií.





Tyto grafy představují naběhané kilometry dle jednotlivých měsíců a podle let (nahoře 2011, uprostřed 2012 a dole 2013). Je vidět, že jsou tam měsíce, kdy jsem moc neběhal a dokonce měsíce, kdy jsem nevyběhl vůbec. 


Rekordy naběhané během prvního 1000 kilometrů. Za zmínku stojí především nejdelší výběh 27km, kdy jsem na trati strávil 2 hodiny 25 minut.


Průměrné tempo ukazuje velkou stabilitu při mých výbězích. Kopečky (především ten jeden) ukazuje běžecké závody na 10km po roce běhání, průměrné tempo bylo okolo 4:20 na kilometr. 


Jak je vidět, tak nejvíc kilometrů jsem naběhal na asfaltu, 354 kilometrů v lese a potom jsem asi dvakrát zkusil běžeckou dráhu :-).

Prvních 1000 kiláků bylo fantastických a druhých tisíc už jsem načal a upřímně jde to ještě líp ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat