pátek 3. května 2013

Společný běžecký trénink

Běh je jedině a pouze individuální sport ne? Ani náhodou. Co třeba štafeta. Ok, ok, tak jdeme na to, zkusíme to ve skupině.

Už nějaký pátek běhám a zatím jsem v podstatě všechny výběhy absolvoval sám. Po delší úvaze a několika doporučeních vyzkoušet skupinový trénink jsem našel na webu běžecké školy takzvané běžecké kroužky. Je to něco, jako běžecké komunity. Kontaktoval jsem vedoucího místního běžeckého kroužku a ten mě s nadšením pozval na společný trénink. Řekl mi doslova: "vybíháme zítra (1.5.) v 7 ráno, je to pro tebe ok?" Řekl jsem že jo, až potom jsem si uvědomil, že říkal 7 ráno :-).

Vstal jsem, dal si šejk, oblíkl se a vyběhl, bylo za 14 minut sedm a já měl před sebou cca 3km na domluvené místo srazu. Vau, tak to není moc optimální na rozhýbání, řekl jsem si. Venku byl naštěstí příjemný vzduch po nočním dešti a běželo se přímo báječně. Polovina trasy na místo srazu byla z kopce, takže když jsem doběhl na domluvené místo a podíval se na hodinky, tak na nich akorát bliklo 7:00. Trénink mohl začít.

Nejprve proběhlo seznámení se skupinou, no ehm byli jsme 4 :-). Poté jsme již vyrazily do Kunratického lesa. Běželo se velmi příjemně v tempu okolo 5:30, takže pro mě pohodové, povídací tempo. Kilometry utíkaly až neuvěřitelně rychle a dozvěděl jsem se o běžeckých zkušenostech mých spoluběžců, například o tom, proč mně šplouchá voda ve vodním vaku :-) - "máš tam vzduch". Uběhli jsme příjemných 20 km a to bylo teprve okolo 9 dopoledne.

Moje doporučení? Pokud jste nikdy nezkusili skupinový výběh, tak hurá do toho. Stojí to za to, člověk získá nové zkušenosti a seznámí se s novými lidmi, kteří jsou stejně "praštění" :-) jako vy.

Žádné komentáře:

Okomentovat