pondělí 22. dubna 2013

Jak jsem snědl kopřivu

Delší dobu přemýšlím nad tím co jím, co si kupuji a co roste v přírodě jen tak a chtěl jsem zkusit využít víc toho, co je v přírodě jen tak. Ano znal jsem a jedl jsem kopřivovou nádivku, pil jsem kopřivový čaj, ale už dlouho mě lákala kopřiva jako náhrada klasického špenátu. No a kdy jindy to vyzkoušet než na Den země. 

Natrhali jsme tedy kopřivy, respektive jejich mladé výhonky, kterými se to momentálně venku jen hemží a pokusil jsem se je doma zpracovat. Nejsem moc na manuály, takže jsem šel rovnou na věc a říkal no dobře, pokud to má být náhrada špenátu, tak s tím budu pracovat, jak kdyby to byly špenátové listy. Kopřivy příjemně překvapily, chovaly se skutečně jako špenátové listy a i když podle prvotní vůně to nevypadalo, tak po "povaření" chutnali skutečně velmi podobně špenátovým listům. 

Co všechno zdraví prospěšného kopřiva obsahuje najde třeba zde. Takže pokud stále uvažujete, jako jsem dlouho uvažoval já, jestli vyzkoušet kopřivu při vaření, tak s chutí do toho ;-). Výsledek je výborný.

A recept?

Těstoviny s kopřivou a tuňákem (2 porce)

Suroviny:
200g těstovin
Hromada kopřiv
2 stroužky česneku
Půlka cibule
Tuňák
Špetka soli a pepře

Postup:
Orestujeme česnek s cibulí, přidáme kopřivové listy a lehce podlijeme. Chvíli podusíme (listů to chce hromadu :-)). Posolíme, opepříme, přidáme tuňáka a na závěr uvařené těstoviny.

Tak ať chutná.

Žádné komentáře:

Okomentovat