sobota 30. března 2013

7 dní do 1/2 maratonu, aneb jak probíhala příprava

První dubnovou sobotu se postavím na start svého prvního půlmaratonu a splním si tak jeden ze svých snů. S přípravou na něj jsem začal v lednu. 

Věděl jsem, že je důležité začít pravidelně běhat další běhy 10 - 15 km, aby tělo bylo na vzdálenost půlmaratonu dobře připravené. Za leden jsem naběhal 92 kilometrů, což nebyla optimální kilometrová zátěž, ale dobrý začátek. Počasí běhání přálo, teploty se pohybovali většinou mezi +5 až -5 a v podstatě lze říci, že toto počasí vydrželo celé tři měsíce.

Únor vypadal prvních 20 dní fantasticky. Zvládl jsem úvodní běžecký závod na 3,2 km v pražské Stromovce  a to ve velmi slušném čase, více zde. Drtivá většina únorových běhů měla přes 10 km a 10.2. jsem dokonce zvládl svůj zatím nejdelší výběh 24,3 km. Při nejdelším výběhu jsem zjistil, že mně nohy začínají cca po 21 kilometrech tuhnout, což pro půlmaraton není až tak zásadní problém. Řadu běhů jsem absolvoval ve vánici a nebo větším množství sněhu, takže na případnou nepříjemnost v podobě sněhové nadílky jsem připraven. Největší problém celé přípravy přišel ve 3 třetině února - chřipka. Nepříjemnost, která mě odstavila na celé tři týdny, ale dal jsem si skutečně dost času na pořádnou rekonvalescenci (týden v posteli + 2 týdny v klidu).

V březnu jsem si zamakal při lyžování na horách a během posledního týdne jsem si vyzkoušel mojí oblíbenou trasu 15 km, kterou jsem bez problémů absolvoval, navíc chvílemi za sněžení a vichru. Večer po výběhu přišla nepříjemnost přípravy číslo 2. Začalo mě bolet pravé chodidlo, takže poslední týden před půlmaratonem bude opět ve znamení odpočinku.

Za tyto tři měsíce jsem naběhal 270 kilometrů a na běžecké trati strávil 22 a půl hodiny. Více statistik zde:






Můj cíl? Zvládnu to pod 1:40:00. Držte mě palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat