úterý 15. ledna 2013

Proč jsem sháněl šplhavník?

Jsem člověk žijící ve městě, v bytě obklopen nábytkem z dřevotřísky, z které se uvolňuje formaldehyd. Některé články uvádějí, že v menším množství, než dříve, ale přesto uvolňuje. Formaldehyd je poté tedy ve vzduchu, který dýchám. Formaldehyd přitom není zdaleka zdravotně nezávadný, v malých dávkách vyvolává bolesti hlavy a zánět nosní sliznice, ve velkých dávkách astma, záněty kůže a zánět průdušek. Proto jsem pátral na internetu a přemýšlel, zda se s tím dá něco dělat, nebo je to hold daň za způsob života, který vedu. 

Zjistil jsem, že existují určité přístroje na čištění vzduchu, ale představa krabice, která bude hučet a žrát elektřinu podle mě není zrovna minimalistické a příjemné řešení. Proto jsem pátral dál, až jsem narazil na video TED s přednáškou Kamala Meatle (video zde), který ukazuje, jak si "vyrobit" doma čerstvý vzduch.

Kamal Meatle nabízí jednoduchou metodu postavenou na třech rostlinách. Jedná se o šplhavník, který v sobě zachytává formaldehyd a další toxické látky, palmu areco, která vytváří přes den dostatek kyslíku a tchýnin jazyk, který naopak vytváří kyslík v noci.

Tak proto!

PS: Zájemci o šplhavník hlaste se, hned jak povyroste rád daruji. Naoplátku sháním palmu areco, takže pokud znáte někoho kdo má a chce se jí zbavit a nebo darovat, tak rád pro ni přijedu.

3 komentáře:

  1. Ahoj Mikulasi, hlasim se o splhavnik:-) jamaz@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jak jsem psal šplhavník mám teprve chviličku a je malý, ale až povyroste ozvu se ;-)

      Vymazat