neděle 6. ledna 2013

Eurovíkend na vlastní pěst? PROČ NE!

Eurovíkend? To přece stojí raketu. Ne nutně. Loni v září jsem si udělal eurovíkend v Barceloně, samozřejmě letecky. Jak se říká, když už, tak už. A cena? Letenka + ubytování na 2 noci za 5 750,- Kč a to jsem vše zařizoval na poslední chvíli.

Letenku jsem kupoval asi 12 dní před odletem a ubytování zařizoval dva dny před odletem. Při časnější rezervaci by se dala jistě nějaká ta koruna ušetřit, přesto má cena byla přibližně poloviční oproti cenně nabízené cestovní agenturou.

Program? Volný! Člověk by si řekl, že během víkendu se toho nedá moc stihnout, opak je pravdou. Posuďte sami. Večeře s přáteli, ohňostroj na pláži, školení, Festa de la Mercè, tour po významných památkách, vylézt na palmu a třešnička na konec - zápas FC Barcelona s Leo Messim. Prodloužený víkend není málo času a stihnout toho jde hodně, ale musím ještě dodat, že jsem si fantasticky odpočinul. Nelítal jsem z místa na místo, všechno v pohodovém procházkovém tempu a ještě jsem hromadu času strávil posedávání po lavičkách a pozorováním místních obyvatel.

Co mě při tom posedávání opravdu zaujalo? V blízkosti pláže jsem objevil tři stánky místních obyvatel, kteří prodávali doslova vše. Staré příbory (se zaschlými zbytky), plyšáky, kapesní nože, budíky, prsteny, náramky, odznaky, porcelán, klíče!?, ale co mě dostalo nejvíc - napůl vystříkané voňavky! O tomto místním koloritu jsem bohužel v žádném průvodci nic nenalezl. Že by důsledek vysoké nezaměstnanosti?

A jaká byla atmosféra na fotbale? Posuďte sami.


Žádné komentáře:

Okomentovat