čtvrtek 31. ledna 2013

Běháme v mrazu - jak na to

S příchodem nového roku přišly i lednové mrazy, přesto není důvod proč věšet běžecké boty na hřebík. Naopak, závodní sezóna se blíží a proto je potřeba naběhat první letošní kilometry. V tomto příspěvku bych vám chtěl dát pár tipů, jak na to jdu já.

Hydratace
Dostatek tekutin pro organismus je stejně tak potřebných v zimě, jako v létě. Řada lidí si říká, že v zimě se tolik nepotím, tedy není nutné tolik pít. Opak je pravdou, JE potřeba dodržovat pitný režim. Zkuste to, garantuji, že se budete cítit líp.

Oblečení při teplotách okolo +3
Vždy platí, že není nutné se zbytečně navlékat. Ze zkušenosti musím potvrdit, že je lepší, když je člověku ze začátku trochu chladno, protože po pár metrech se tělo zahřeje. Pokud to s oblečením přeženete, bude vám vedro a nebude to moc komfortní. Při teplotách lehce nad nulou používám běžecké kalhoty, funkční triko s dlouhým rukávem, na něj bavlněné triko, neprofoukavou bundu a lehké rukavice. Toť vše.

Oblečení při teplotách okolo -5
Stejně, jako při teplotách lehce nad nulou platí, že není potřeba se extrémně navlékat. Při teplotách pod nulou používám běžecké kalhoty, funkční triko (spodní vrstva), funkční triko s dlouhým rukávem, bavlněné triko, neprofoukavou bundu, rukavice a čepici. Poslední zmiňovanou část oblečení skutečně při teplotách pod nulou doporučuji nepodceňovat, jak se říká, hlavou uniká i více jak 40% tepla a s tím musím naprosto souhlasit.

Pokud neběháte pravidelně, tak se neboj kombinovat běh se svižnou chůzí, není na tom nic špatného. Je lepší začít s postupnou zátěží, než se strhat a znechutit si běhání hned při prvním výběhu v roce 2013. Nic víc, nic míň, toť jsou mé doporučení.

Jestliže i vy máte nějaké postřehy ohledně běhání při teplotách blízkých nule, neváhejte se s nimi podělit v diskusi. Co říct závěrem? Snad jen ať vám to běhá ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat