neděle 23. prosince 2012

Amazon Kindle, proč ANO?

Kniha, to je přece papír potištěnej písmenky a obrázky ne? To jsem si donedávna myslel. Můj pohled na knihy se ovšem dramaticky změnil. U knihy přece není zásadní "ten papír", ale obsah knihy, který si mohu stejně dobře přečíst jak v elektronické, tak v tištěné podobě. V elektronické podobě? To mně ale bude svítit do očí a budou mě z toho akorát bolet oči - moje výmluva, proč si nepořídit čtečku knih. Není tomu tak, před půlrokem jsem si koupil Kindle Touch a nic do očí nesvítí! Navíc čtu na Kindlu rychleji, než v případě papírových knih.

Výhodou obrazovky Kindlu je, že se chová jako papír, takže můžete klidně číst bez blikání obrazovky, bez hluku z počítače a bez kamen na klíně (notebook). V noci si ke čtení musíte samozřejmě přisvítit. Výhodou je taktéž až neuvěřitelná výdrž baterie. Kindle používám téměř denně a nabíjím jej přibližně jednou za měsíc. Navíc sebou mám neustále de facto celou knihovnu, jinými slovy když jedu do zahraničí odpadá problém, co do kufru a co nechat doma. Vezmu Kindle a až potom se rozhodnu co budu číst.

Kindle navíc zvládá bez problémů i soubory PDF, což řada lidí ocení. Běžně čtu několik PDFek týdně a ty tuny potištěného papíru, které pak většinou již k ničemu nejsou mně nikdy nepřišli moc fajn. V Kindlu si PDFka bez problémů přečtu, podtrhám si v nich klíčové části a připíši k nim poznámky. Poté mohu třeba i jen samotné poznámky exportovat do počítače, vytisknout a použít pro prezentaci a nebo je ideálně prezentovat přímo z Kindlu - osobně vyzkoušeno při prezentacích ve škole a nikdo s tím zatím neměl problém.

A umí to ještě něco? Důležitou funkcí Kindlu Touch je možnost přístupu na internet přes Wi-Fi. Zprávy na Facebooku, vyřízení emailů i vyhledání dopravního spojení, to vše se dá zvládnou. Kindle ovšem nenahradí klasický tablet a proto práci na internetu prostřednictvím Kindlu vidím jako nouzové řešení.

Výhodou Kindle Touch je dotyková obrazovka. Proč jsem si vybral dotykovou obrazovku a ne "tlačítkový" Kindle? Dotyková obrazovka je velmi intuitivní, vše si zmenším, zvětším pohyby dvou prstů, jednoduše se pohybuji po obrazovce, dobře se píše na klávesnici, perfektně se pohybuje po web stránkách.

Co dodat? Jestli přemýšlíte o čtečce knih, vyzkoušejte to, stojí to za to.

3 komentáře:

  1. Tak tak, království za Kindle :) Ale pro mě stejně vždycky bude tak nějak zásadní "ten papír"... asi nějakej fetiš :)

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím, s Kindle som spokojná. :) a do Kindle idú aj PDF-ká? Doteraz som si myslela, že len MOBI..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano do Kindlu jdou bez problemu i pdfka, akorat tam pote nejde menit velikost textu a podobne. Je to proste nahrane, tak jak to je 😀

      Vymazat